ההכנות, הארגונים והסגירות לקראת בר או בת מצווה מתחלקים לשניים: סגירות גדולות משמעותיות ולרוב יקרות. ומהצד השני, הרבה דברים קטנים, לעיתצים מציקים ובד"כ לא מאוד יקרים. לדוג'-: אולם, די.ג'י, וקייטרינג יהיו הוצאות גדולות ומשמעותיות בסגירת האירוע ולעומת זאת הזמנות, עיצוב אולם וגימיקים לבר מצווה יהיו הוצאות זולות יותר. השאלה שננסה להתייחס אליה היא האם ההוצאות הקטנות, מטרידות עד כמה שיהיו אינן הזכורות והמשפיעות ביותר על אופי האירוע.
כולם כולם כולם
בניגוד לשלב החתונות בחיים אשר מתפרס על פני שנים לא מעטות, שלב בר המצווה מרוכז ומזוקק הרבה יותר. כל החברים של הילד בכיתה חוגגים באותה שנה ולרוב גם הילדים של החברים שלכם נמצאים בערך באותה שכבת גיל. התוצאה היא שאתם פוקדים חגיגות בר או בת מצווה באופן תכיף מאוד. כולם בבית כנסת. כולם באולם. כולם עם די.ג'י ומפעיל "מקורי". שוב, כל ההוצאות המשמעותיות שלנו נראות אותו הדבר אצל כולם (למעט אלה שמשקיעים סכומים ענקיים ומצליחים לקבל תמורה שונה). כאן עולה השאלה אם יש דרך ליצור בידול בבר מצווה שאתם מארגנים בלי להגרר להוצאות גבוהות.
אפקט הראשוניות
ננסה לתת לנושא הזה פתרון על ידי "תקיפה" בשני חתכי זמן. נתחיל בכניסה לאירוע. כמו שאומרים, ולא טועים: רושם ראשוני יש רק אחד. לכן, אם תמצאו רעיון מקורי ומיוחד שיחכה לאורחים כבר בכניסה לאירוע תקבלו "הילה" שתלווה את הבר מצווה לכל אורכה. הרעיון הזה יכול להיות שי לאורחים כמו מניפה ממותגת, כיפה וכו או תערוכת תמונות של הילד מכל מיני טיולים וחופשות מפוזרת לאורך הכניסה לאירוע (הכוונה לא ללכת לצלם אופנה אלא להדפיס תמונות קיימות)
אפקט האחרוניות
אין מה לעשות, אנשים זוכרים את הסוף של האירוע בצורה הטובה ביותר. כך שאם תשאירו עליהם רושם חיובי וטעם של עוד ביציאה מהאירוע זאת התחושה איתם ילכו הבייתה.דרך מצויינת לעשות זאת היא על ידי חלוקת מתנות לאורחים בבר מצווה ביציאה מהאירוע. לא חייבים להכנס להוצאות גדולות. לפעמים גם מתנה שעלותה 3-4 ש"ח ומאחוריה יש מחשבה ותכנון יכולה לעשות את העבודה.
ועוד דבר קטן, תעשו מאמץ לשלוח מייל/להרים טלפון או כל מחווה אחרת ולהגיד לאורחים שלכם תודה. גם תקבלו מחמאות על האירוע וגם תשאירו אותם עם טעם טוב.